top of page

Řekni to jen svým nejlepším přátelům


Tak Vám to teda říkám:-)

Nikki Beach se honosí sloganem: „Řekni to jen svým nejlepším přátelům” a já vás, moje čtenáře, za nejlepší přátele považuji, proto se vám opětovně svěřím, že jsem se konečně odvážila a pronikla do tajů této snoby vyhledávané destinace. Musím přiznat, že to tady není vůbec špatné, vytříbené prostředí, dokonalý výhled na moře, super DJ vyhrává k ležení i tanci a zdá se, že každý den je tady jedna velká párty. Lidé se baví, plavou se skenicemi šampaňského v bazénu, pózují na lehátkách u exluzivně načančaných podnosech s jídlem a u korbelů s ledem, v nichž je zabořeno vychlazené víno a okamžitě to postují na Instagramy nebo Facebookové zdi. Atmosféra je věru dokonalá. Nefalšovaná a až kýčovitě nakažlivá. Tento plážový klub nelže, když se prezentuje veřejnosti jako „nejlepší zábava pod sluncem”.


Schovala jsem se do stínu a dala si na baru ledovou kávu bez toho, aniž bych nakoukla do ceníku nápojáku. Užívala jsem si perfektní výhled na lidi, co paří za bílého dne, kouří šíšu (vodní dýmku), kterou jim přinese pikolík s nápisem “Doktor Šíša (Dr. Shisha)” na zádech. Smála jsem se sama pro sebe, znáte to: „Alkohol jen z rukou lékaře”, toto známé rčení si zde adoptovali pro kuřáky:-).


Rozhlížím se, všechno dokola je bělostně čisté, stejně jako uhlazené chování sympatických zaměstnanců, kterých je tady více než hostů. Ale ano, ještě oficiálně nezačala sezóna, ta je až od července do srpna.

Poprvé jsem se napila z bílé “cool sklenice” s modrým týpím jako logo, samozřejmě opatřené symbolem ™:-). Ovšem okamžitě mě přešla chuť a zreslené představy o této VIP imidžovce. Ta mléčná břečka nebyla vůbec cítit po kafi, nebyla ani studená a já za ní vysolila 14 eur! (Necelých 400 korun českých za takový nepodařený blivajz…) Málem mě ranila mrvice. K ceně nápojů i jídel si navíc neobvykle na místní poměry připočítávají 15% taxu za servis! A ještě ke všemu ta sklenice je z plastu! Fuj!!!! Tak takové mňamky rajcují smetánku společnosti… No potěš koště, to je docela silné kafe i pro mne. Ale je to stejné jako s McDonaldem, člověk tam prostě aspoň jednou za život musí, aby věděl, jak to tam chodí:-).


Ale ať už je to jak chce, dozvěděla jsem se docela podstatnou věc, že Nikki byla dcera zakladatelů Jacka a Lucie Penrod, kteří ji vybudovali na počet své dcery, jež zahynula tragicky při dopravní nehodě v osmnácti letech. V roce 1998 otevřeli první pobočku Café Nikki v Miami, jež svým útulným ambiente připomínala americkým celebritám atmosféru francouzké riviéry, proto si ji okamžitě oblíbili. A když si Naomi Campbell pro svou narozeninouvou oslavu pořádanou v nově otevřené pobočce v Saint Tropez vyžádala dress code pouze v bílé, vznikla tato imige pure-white dekoru, který má asociovat, že jste se ocitli v nebi (s anděly:-).


Tradičně okázale otvírají Nikki Beach na mezinárodních filmových festivalech v Cannes a v Torontu při každoročních příležitostech uměleckých událostí.

Co ovšem zapůsobilo nejvíce na mou altruistickou náturu je skutečnost, že se společnost zabývá i charitativními akcemi. Její filosofie svébytné filantropie je vybudovaná na charakteru zemřelé Nicole, která by se pro druhé rozdala a vždy každému v nouzi pomohla, jak na její dobrosrdečnost a láskyplné srdce vzpomínají její milující rodiče. A právě proto charita pro lidi v nouzi je globálně směřována do území a pro ty, jež to nejvíce potřebují.

„Nikki Cares”, jak zní název světové neziskové organizace má mnoho projektů, jejichž nejznámější je pomoc nezaopatřeným dětem v Nikarague získat lepší vzdělání, zajistit potravu a dostatečnou výživu.

„Fond Srdce (The Heart Fund)” působící na Haiti, v Indii, Kambodže a v celé Africese se zaměřuje na diagnostiku a prevenci srdečních onemocnění u dětí než bude příliš pozdě. Během filmového festivalu v Cannes se v minulém roce na Galavečeru “Štědrých lidí (Generous people)” vybralo za jeden večer více než pět miliónů eur (v přepočtu na naše české koruny přes 135 miliónů). Mezi laskavé dárce se řadí Leonardo DiCaprio, Paris Hilton, Akon a modelka Victoria’s Secret Sara Sampaio. Díky této neuvěřitelné sumě se pořídila mobilní kardio-klinika poskytující bezplatné vyšetření pro děti v rozvojových zemích Afriky. Na letošek plánují dokonce zřídit “létající srdeční nemocnici”, která bude zajišťovat péči v odlehlých místech Latinské Ameriky.


Takže pořekadlo: „Není zlaté, co se třpytí” se v případě agendy Nikki Beach nehodí. Její lesk a sláva se třpytí a zlátne přímo úměrně jejím záslužným činnům po celém světě a je v popředí jejich zájmů.

Je obdivuhodné a drahocenné, že i na takto pošetilém místě panuje skvostná filantropie a péče o druhé v nouzi. Pokud peníze plynou směrem k chudým lidem, tak ať pak klidně stojí kafíčko i dvacet eur!

Připíjím všem dobrým duším na zdraví i na další pokroky altruistické pomoci!


Hasta la vista, Nikki Beach♥♥♥

bottom of page